|
| | | | Pollenszűrő Swiftbe II. | Beküldte: cstibi78 2006.07.16. 18:47 |
| | | | |
| | | | Sajnos a klímával felszerelt változatoknál nem lehetséges a boltokban kapható utólag beépíthető pollenszűrő felhasználása, mivel azt a klíma hőcserélőjének a helyére épített csőtoldatba lehetne beszerelni. Szomorú egyébként, hogy a gyár nem látta el pollenszűrővel legalább a klímás változatokat, ugyanis a bekerülő (és ott elbomló) szerves anyagok és a jelenlévő nedvesség hatására büdös, erősen korrodáló hatású anyag keletkezik.
A megoldást a házilag barkácsolt szűrő jelentheti, amelynek feltalálója számomra ismeretlen, a megvalósításhoz az infókat annak idején (2004-ben) a fórumról gyűjtöttem be. A mellékelt képeket a saját kocsimban, szűrő csere közben készítettem. Normális esetben csak egyszer, az első beszerelésnél kell ennyire szétbombázni a szellőző rendszert. | Miért is kell ez a szűrő?
Itt egy kép a kibontott szűrőlapról.
Jól látható a különbség, két-három hónap alatt a bal szélen látható fehér színű szűrő teljesen megfeketedett a portól és tekintélyes mennyiségű rovart is begyűjtött. Ezt az anyagot eddig a kedves olvasó nagy valószínűséggel az arcába kapta, célunk az, hogy ezután már ne legyen így.
Fontos, itt nem illusztrált előkészület a klímarendszer tisztítása a megfelelő tisztítószerrel és sűrített levegővel, esetleg porszívóval. A kifúvatást menet közben, a ventilátor egység kiszerelése után is megtehetjük. Érdemes lehet még a szélvédő előtti rács alatt összegyűlt leveleket és egyéb szemeteket is eltávolítani.
Szerszám és anyag szükséglet:
Szükség lesz egy jó erős, de nem túl hosszú kereszthornyú csavarhúzóra, egy sima csavarhúzóra és ajánlott még egy kisebb dugóskulcs készlet is. Szűrőlapnak használható a konyhai elszívókban használt két rétegű aktív szenes zsír és szagszűrő. Ezt nagyobb áruházakban lehet beszerezni, egy lap többszöri cserére elegendő. Hátránya, hogy meglehetősen lecsökkenti a légáramlást, a ventilátor hatásfoka kb. egy fokozattal visszaesik. Ezt a hibát orvosolhatjuk a külső-belső keringetés váltójának középre állításával. (esetleg vékonyabb szűrőanyagok felfedezésére tett kísérletezéssel)
Lássuk tehát a beépítést: A kipakolt kesztyűtartó ajtaját a két ütköző felfelé feszítésével ki kell akasztani, a csuklóknál a stiftet lapos csavarhúzóval ki kell feszíteni (én le szoktam szedni a zsanérokat is, nem kötelező de kicsit könnyíti a további műveletek elvégzését). Az ajtó leszedése után a kesztyűtartó belső burkolatának kiszerelése jön, ezt három csavar tartja a belső falon és kettő a tetején.
A kesztyűtartó belseje most már kihúzható, nem kell megijedni ha kicsit elakad útközben mert a hátuljába bele van pattintva egy bowden ami kis küzdés után elengedi. Megfelelően vékony kéz esetén felülről benyúlva kipattintható.
Siker esetén már látható a ventilátor egység és a klíma hőcserélője, akár neki is állhatunk a szétbontásnak, (annak idején így tettem, nem volt túl egyszerű mutatvány) de a csavarozás megkönnyítésére ajánlatos a következő három perces lépést is megtenni; távolítsuk el a jobb első hangszórót! Először a díszrácsot vegyük le, ezt két csavar és egy patent tartja a helyén, utána pedig magát a hangszórót kell kivenni a négy sarkánál látható csavarok kicsavarásával. Nem kell lehúzni a vezetéket, nálam legalábbis le lehet engedni a padlóig.
A ventilátor egység kiszereléséhez először ki kell akasztani a külső-belső levegő váltóhuzalt, majd oldani kell a három felfogató csavart. Ezekből kettőt remekül meg lehet közelíteni a kiszerelt hangszóró nyílásán keresztül.
Az egység csavarok nélkül is a helyén marad, remek lehetőséget adva arra, hogy az elektromos csatlakozásokat széthúzzuk. A kesztyűtartó nyílásán keresztül láthatót mindenképpen vegyük le, az alsó csatlakozót nem kötelező (nem is egyszerű). Ott elég kibújtatni a vezetéket a műanyagtartókból, ezzel néhány centiméter mozgásteret biztosítva. Ezután kell nekiállni a birkózásnak, ki kell húzni a ventilátor egységet a baloldalon található klíma hőcserélőből, és addig kell mozgatni, amíg ki nem bukik a helyéről a padlóra. Ez a mutatvány a szűk hely miatt perceket is igénybevehet.
Ha erőlködésünket siker koronázza, akkor így néz ki a kibuktatott ventilátor: Most lehetőség van a klíma hőcserélő felőli tisztításra, kifúvatásra. Nem árt a ventillátorba eddig belekerült anyagok eltávolítása sem, a magam részéről darabokra szedtem, és alkatrészenként kimostam. Ez az oldalán található U-hoz hasonló formájú patentok kifeszítése után történt. Vegyük le még a felső nyílás körül felragasztott ovális formájú szürke szivacsot is, ez az én képeimen már nincs meg, helyére majd a szűrőlap kerül.
Nagyon fontos, hogy a ventilátor motor semmiképpen se érintkezzen nedvességgel, mivel az tönkreteheti!!! A lapát leszerelését csak komolyabb felszereltségű vállalkozóknak javaslom, mivel rendesen rá van szorítva a tengelyre…
Itt jegyzem meg a ventilátor utáni szűrés híveinek, hogy néhány havi szűrő nélküli használat után egy jó maréknyi zúzott falevelet és más szemetet szedtem ki a lapát mellett látható flexibilis csőből és a motorból ahová vezet…
Összeszerelés után vágjunk ki egy darabot a szűrőanyagból, a felső nyílás méreténél kicsit nagyobbra hagyva:
Ne felejtsük el megjegyezni a szükséges méreteket, akkor legközelebb már nem kell kibontani a ventilátor egységet!
Ha a szellőzőrendszer minden darabja tiszta, vissza kell emelni a ventilátor egységet a helyére. A csavarok behelyezése nélkül is meg kell állnia a helyén, ha nem akkor a jobb alsó csavart be kell tekerni, de meghúzni nem szabad! Ezután kell beilleszteni a résbe a szűrőlapot, kétrétegű anyag használatakor a fehér felével felfelé.
Ha a helyére került, rögzíteni kell a csavarokat. A rossz hozzáférhetőség miatt én dugóskulccsal teszem be a csavart, a rövidebbik hosszabbítót () használom hozzá, és ujjal fogom a csavart, amíg a helyére nem kerül. Be kell akasztani a külső-belső levegő huzalt a helyére, és csatlakoztatni a vezetékeket a ventillátorhoz. (Érdemes beindítani a ventillátort egy próba erejéig) A hangszórót és a burkolatát a fordított sorrendben kell visszaszerelni. A kesztyűtartó belsejének visszahelyezésekor helyére kell pattintani a hátulján a bowdent. Ez így lehetséges, vékony kéz kell hozzá, mert jobban nem jön ki a műszerfal alól:
Végül, ha minden nyomát eltüntettük a bontásnak, élvezzük az eredményt! Nagyjából három-hat havonta ajánlott a szűrőlap cseréje, a kesztyűtartó burkolatának eltávolítása után elég a csavarokat kilazítani, esetleg kivenni mert a ventilátor egység kilazítása után a lap kihúzható, helyére az új betolható.
Nem szabad elfelejteni, hogy klímás autóban pollenszűrő használata mellett is rendszeresen (ha ritkábban is) tisztítani kell a szellőzőrendszert! A levegőből a lehűlt csőfalakra kicsapódik a nedvesség, ebben pedig mindenféle gombák és baktériumok is megtelepedhetnek. Ez amellett hogy az egészségre is káros lehet, a klíma indításakor, később pedig állandóan rossz szagot is okoz! |
| | | | |
| | | |
shanghai escorts | 2013.02.18. 22:27 |
Very interesting information!Perfect just what I was looking for! |
Ezt a "levesz"-t kifejtené vki bővebben? Szét kell csavarozni, h lejöjjön a tengelyéről? |
Sziasztok.Swift II.-ben is hasonló a művelet.Csak nem ennyire bonyolult. Tehát: Kesztyűtartó Lenyíló része levesz,ezután a ventilátor felett látható fedél mind 2 oldalán található fület kipattintva eltávolítható a fedél.Ezután egyszerűen kihúzzuk a Pollenszűrő betétet és mehet a helyére a másik. Ha esetleg Videós segítség kell írjatok |
Miért vagy ilyen zilált? Nézz be a kesztyűtartó mögé, és megnyugszol. |
Robimentős | 2010.02.24. 15:54 |
NEM MERT MINT MONDTAM MARHÁRA NEM ILYEN A 2005-ÖS SWIFT |
Megtaláltad a pollenszűrőt? |
Robimentős | 2010.02.24. 14:49 |
Prokee.
Az új swift (2005től) nem ilyen a kesztyűtartója, és köze nincs a Honda Jazz-hez. Legalább ha nem értesz hozzá ne írj butaságot. |
Robimentős. | 2010.02.24. 14:06 |
Nézd meg! |
Robimentős | 2010.02.24. 13:57 |
Köszi, de ez Honda Jazz-t ír. A Swiftben is így van? |
De.
http://217.6.60.45/mahle/pdf/LA155.pdf |
Robimentős | 2010.02.24. 13:39 |
Abban nem tudtok segíteni hogy az új swiftben hol van és hogy kell cserélni? Köszi. R. |
Szia,
Mindenhol lehet kapni, ahol páraelszivót is. Én aktiv szenest vettem, |
Szia tomi vagyok van egy kérdésem hol lehet kapni ezt a szűrő anyagot? |
| | | | |
|
|