Swift info

Főmenü
Hírek
Cikkek
 
 
Pollenszűrő Swiftbe II.
Beküldte: cstibi78
2006.07.16. 18:47
 

 
Sajnos a klímával felszerelt változatoknál nem lehetséges a boltokban kapható utólag beépíthető pollenszűrő felhasználása, mivel azt a klíma hőcserélőjének a helyére épített csőtoldatba lehetne beszerelni. Szomorú egyébként, hogy a gyár nem látta el pollenszűrővel legalább a klímás változatokat, ugyanis a bekerülő (és ott elbomló) szerves anyagok és a jelenlévő nedvesség hatására büdös, erősen korrodáló hatású anyag keletkezik.

A megoldást a házilag barkácsolt szűrő jelentheti, amelynek feltalálója számomra ismeretlen, a megvalósításhoz az infókat annak idején (2004-ben) a fórumról gyűjtöttem be. A mellékelt képeket a saját kocsimban, szűrő csere közben készítettem. Normális esetben csak egyszer, az első beszerelésnél kell ennyire szétbombázni a szellőző rendszert.
Miért is kell ez a szűrő?



Itt egy kép a kibontott szűrőlapról.


Jól látható a különbség, két-három hónap alatt a bal szélen látható fehér színű szűrő teljesen megfeketedett a portól és tekintélyes mennyiségű rovart is begyűjtött. Ezt az anyagot eddig a kedves olvasó nagy valószínűséggel az arcába kapta, célunk az, hogy ezután már ne legyen így.

Fontos, itt nem illusztrált előkészület a klímarendszer tisztítása a megfelelő tisztítószerrel és sűrített levegővel, esetleg porszívóval. A kifúvatást menet közben, a ventilátor egység kiszerelése után is megtehetjük. Érdemes lehet még a szélvédő előtti rács alatt összegyűlt leveleket és egyéb szemeteket is eltávolítani.

Szerszám és anyag szükséglet:


Szükség lesz egy jó erős, de nem túl hosszú kereszthornyú csavarhúzóra, egy sima csavarhúzóra és ajánlott még egy kisebb dugóskulcs készlet is.
Szűrőlapnak használható a konyhai elszívókban használt két rétegű aktív szenes zsír és szagszűrő. Ezt nagyobb áruházakban lehet beszerezni, egy lap többszöri cserére elegendő.
Hátránya, hogy meglehetősen lecsökkenti a légáramlást, a ventilátor hatásfoka kb. egy fokozattal visszaesik. Ezt a hibát orvosolhatjuk a külső-belső keringetés váltójának középre állításával. (esetleg vékonyabb szűrőanyagok felfedezésére tett kísérletezéssel)

Lássuk tehát a beépítést:

A kipakolt kesztyűtartó ajtaját a két ütköző felfelé feszítésével ki kell akasztani, a csuklóknál a stiftet lapos csavarhúzóval ki kell feszíteni (én le szoktam szedni a zsanérokat is, nem kötelező de kicsit könnyíti a további műveletek elvégzését). Az ajtó leszedése után a kesztyűtartó belső burkolatának kiszerelése jön, ezt három csavar tartja a belső falon és kettő a tetején.



A kesztyűtartó belseje most már kihúzható, nem kell megijedni ha kicsit elakad útközben mert a hátuljába bele van pattintva egy bowden ami kis küzdés után elengedi. Megfelelően vékony kéz esetén felülről benyúlva kipattintható.

Siker esetén már látható a ventilátor egység és a klíma hőcserélője, akár neki is állhatunk a szétbontásnak, (annak idején így tettem, nem volt túl egyszerű mutatvány) de a csavarozás megkönnyítésére ajánlatos a következő három perces lépést is megtenni; távolítsuk el a jobb első hangszórót! Először a díszrácsot vegyük le, ezt két csavar és egy patent tartja a helyén, utána pedig magát a hangszórót kell kivenni a négy sarkánál látható csavarok kicsavarásával.
Nem kell lehúzni a vezetéket, nálam legalábbis le lehet engedni a padlóig.




A ventilátor egység kiszereléséhez először ki kell akasztani a külső-belső levegő váltóhuzalt, majd oldani kell a három felfogató csavart. Ezekből kettőt remekül meg lehet közelíteni a kiszerelt hangszóró nyílásán keresztül.



Az egység csavarok nélkül is a helyén marad, remek lehetőséget adva arra, hogy az elektromos csatlakozásokat széthúzzuk. A kesztyűtartó nyílásán keresztül láthatót mindenképpen vegyük le, az alsó csatlakozót nem kötelező (nem is egyszerű). Ott elég kibújtatni a vezetéket a műanyagtartókból, ezzel néhány centiméter mozgásteret biztosítva. Ezután kell nekiállni a birkózásnak, ki kell húzni a ventilátor egységet a baloldalon található klíma hőcserélőből, és addig kell mozgatni, amíg ki nem bukik a helyéről a padlóra. Ez a mutatvány a szűk hely miatt perceket is igénybevehet.



Ha erőlködésünket siker koronázza, akkor így néz ki a kibuktatott ventilátor:

Most lehetőség van a klíma hőcserélő felőli tisztításra, kifúvatásra. Nem árt a ventillátorba eddig belekerült anyagok eltávolítása sem, a magam részéről darabokra szedtem, és alkatrészenként kimostam. Ez az oldalán található U-hoz hasonló formájú patentok kifeszítése után történt. Vegyük le még a felső nyílás körül felragasztott ovális formájú szürke szivacsot is, ez az én képeimen már nincs meg, helyére majd a szűrőlap kerül.

Nagyon fontos, hogy a ventilátor motor semmiképpen se érintkezzen nedvességgel, mivel az tönkreteheti!!! A lapát leszerelését csak komolyabb felszereltségű vállalkozóknak javaslom, mivel rendesen rá van szorítva a tengelyre…

Itt jegyzem meg a ventilátor utáni szűrés híveinek, hogy néhány havi szűrő nélküli használat után egy jó maréknyi zúzott falevelet és más szemetet szedtem ki a lapát mellett látható flexibilis csőből és a motorból ahová vezet…

Összeszerelés után vágjunk ki egy darabot a szűrőanyagból, a felső nyílás méreténél kicsit nagyobbra hagyva:


Ne felejtsük el megjegyezni a szükséges méreteket, akkor legközelebb már nem kell kibontani a ventilátor egységet!

Ha a szellőzőrendszer minden darabja tiszta, vissza kell emelni a ventilátor egységet a helyére. A csavarok behelyezése nélkül is meg kell állnia a helyén, ha nem akkor a jobb alsó csavart be kell tekerni, de meghúzni nem szabad! Ezután kell beilleszteni a résbe a szűrőlapot, kétrétegű anyag használatakor a fehér felével felfelé.

Ha a helyére került, rögzíteni kell a csavarokat. A rossz hozzáférhetőség miatt én dugóskulccsal teszem be a csavart, a rövidebbik hosszabbítót () használom hozzá, és ujjal fogom a csavart, amíg a helyére nem kerül.
Be kell akasztani a külső-belső levegő huzalt a helyére, és csatlakoztatni a vezetékeket a ventillátorhoz. (Érdemes beindítani a ventillátort egy próba erejéig) A hangszórót és a burkolatát a fordított sorrendben kell visszaszerelni.
A kesztyűtartó belsejének visszahelyezésekor helyére kell pattintani a hátulján a bowdent. Ez így lehetséges, vékony kéz kell hozzá, mert jobban nem jön ki a műszerfal alól:


Végül, ha minden nyomát eltüntettük a bontásnak, élvezzük az eredményt! Nagyjából három-hat havonta ajánlott a szűrőlap cseréje, a kesztyűtartó burkolatának eltávolítása után elég a csavarokat kilazítani, esetleg kivenni mert a ventilátor egység kilazítása után a lap kihúzható, helyére az új betolható.

Nem szabad elfelejteni, hogy klímás autóban pollenszűrő használata mellett is rendszeresen (ha ritkábban is) tisztítani kell a szellőzőrendszert! A levegőből a lehűlt csőfalakra kicsapódik a nedvesség, ebben pedig mindenféle gombák és baktériumok is megtelepedhetnek. Ez amellett hogy az egészségre is káros lehet, a klíma indításakor, később pedig állandóan rossz szagot is okoz!

Kapcsolódó cikkek:
Pollenszűrő Swiftbe
Hogyan ne köpjenek szembe a levelek a ventillátor max fokozatán?
 

 
Eddigi hozzászólások:

shanghai escorts2013.02.18. 22:27
Very interesting information!Perfect just what I was looking for!

lrdr2010.08.21. 20:34
Update: legyőztem.

lrdr2010.08.21. 19:38
Ezt a "levesz"-t kifejtené vki bővebben? Szét kell csavarozni, h lejöjjön a tengelyéről?

Csabex2010.06.13. 19:54
Sziasztok.Swift II.-ben is hasonló a művelet.Csak nem ennyire bonyolult. Tehát: Kesztyűtartó Lenyíló része levesz,ezután a ventilátor felett látható fedél mind 2 oldalán található fület kipattintva eltávolítható a fedél.Ezután egyszerűen kihúzzuk a Pollenszűrő betétet és mehet a helyére a másik.
Ha esetleg Videós segítség kell írjatok

prokee2010.02.24. 15:56
Miért vagy ilyen zilált?
Nézz be a kesztyűtartó mögé, és megnyugszol.

Robimentős2010.02.24. 15:54
NEM MERT MINT MONDTAM MARHÁRA NEM ILYEN A 2005-ÖS SWIFT

prokee2010.02.24. 15:00
Megtaláltad a pollenszűrőt?

Robimentős2010.02.24. 14:49
Prokee.

Az új swift (2005től) nem ilyen a kesztyűtartója, és köze nincs a Honda Jazz-hez. Legalább ha nem értesz hozzá ne írj butaságot.

Robimentős.2010.02.24. 14:06
Ok. Köszi. R.

prokee2010.02.24. 14:03
Nézd meg!

Robimentős2010.02.24. 13:57
Köszi, de ez Honda Jazz-t ír. A Swiftben is így van?

prokee2010.02.24. 13:49
De.

http://217.6.60.45/mahle/pdf/LA155.pdf

Robimentős2010.02.24. 13:39
Abban nem tudtok segíteni hogy az új swiftben hol van és hogy kell cserélni? Köszi. R.

Swifter2009.06.27. 20:11
Szia,

Mindenhol lehet kapni, ahol páraelszivót is. Én aktiv szenest vettem,

tomi2009.05.24. 17:31
Szia tomi vagyok van egy kérdésem hol lehet kapni ezt a szűrő anyagot?

 

Kapcsolódó linkek
Legnépszerübb ebben a kategóriában:
Fékbetét/ féktárcsa csere

Legfrissebb cikk ebben a kategóriában:
Swift, E85 etanol, 1. rész