Swift info

Főmenü
Hírek
Cikkek
Letöltések
Linkek
Galéria
Keresés
TOP 10
Ajánlj minket!

Adminisztráció
Cikk küldése

Elérhetőség
 
Google
 
Allianz Hungária
Kedvezményes Kötelező Gépjármű Felelősség-
Biztosítások


kedvezmenyes
biztositas.hu

 
Véletlen ajánló

Témák
Audio (1)

Letöltések

Letöltve: 1
Kategória:
Linkek

Kattintva: 1
Kategória:
Google PageRank
 
 
Hogyan ne köpjenek szembe a levelek a ventillátor max fokozatán?
Beküldte: Sanzistift
2006.08.30. 02:14
Nyomtatóbarát verzió   Küldd el ismerősödnek !   Szólj hozzá a cikkhez !
 

 
Sokan tapasztaljuk, hogy a ventillátor időszakos nagyobb fokozaton való beindítása mindenféle leveleket, egyéb állati bogármaradványokat küld az utastérbe.
Ennek elkerülésére "hálózzuk be" kicsit szemünkfényének pár nyílását.
Első teendőnk elkocogni valamilyen barkácsüzletbe, ahol beszerzünk fain, természetesen fekete szúnyoghálót, ami erős, és nem a tecsó szúnyoghálós sarkában lakik (bőven elég fél méter, de egy méter alatt úgysem adnak...). Valamint, ha nincs otthon, akkor kinyomós sziloplasztot is teszünk a kosárba, de tökéletesen megfelel a tubusos változat is, amennyiben nem kívánunk mást is tömíteni, mennyiségileg.

Második lépésként levesszük az első ablaktörlő lapátokat, mert úgy könnyebb dolgozni.

Harmadik lépésként óvatosan benyomva a műanyag bolhák közepén lévő pöcköt az ablaktörlő alatti rács rögzítőkéin, és szintén óvatosan leszedni a motortér felőli műanyag stifteket a gumiszegély mellől, a motortér felőli oldalon, levesszük a műanyag rácsot.

Miután kezünkben tartjuk a két darab rácsot, azokat tegyük félre, mert nem arra fogunk ragasztani. :)

A rács alatti részen látszanak a lemezbe vágott nyílások, amin keresztül megcsodálhatjuk az első ablaktörlő precíz, összehangolt munkáját is.(bekapcsolt gyújtásnál, bekapcsolt ablaktörlő mellett)

Ha már kicsodálkoztuk magunkat, akkor benyúlva, célzott mozdulatokkal távolítsuk el (pattintsuk le) az ablaktörlő rudazat kiszedhető részeit, és a műanyag perselyekbe nyomjunk bőven valamilyen jó minőségű zsírból, majd pattintsuk vissza azokat.

Fiatal autónál is érdemes megcsinálni a zsírzási műveletet, mert inkább fulladjon bele a zsírba, mint 2 hónap múlva nyikorogjon, és rohamosan elkezdjen kopni. Ráadásul itt azért képes a víz kimosni a zsírt, tehát ne sajnáljuk az anyagot tőle.
Természetesen ésszerű határokon belül... :)

A lemezbe vágott nyílásokhoz illesszük a szúnyogháló csíkját, és a nyílások méretéhez képest 1-1,5 cm-el vágjunk nagyobbat a hálóból.

Ezután a nyílások peremére nyomjunk a sziloplasztból körbe-karikára egy szép hurkát.
Nyomjuk bele a hálót, és szépen simítsuk össze az ujjunkal.

1-2 óra múlva szépen vissza lehet rakni a takaró műanyag rácsot, és megszűnik a levélinvázió.

Van, aki praktikusan a műanyag alsó szélére ragasztja a hálót, viszont ebben az esetben előfordultak beázások, oka a mai napig ismeretlen.
Gyanúm szerint a háló, valamint a műnyag rács (hálóval) elvezeti a vizet a belső rögzítőbolhákig, és azok mellett bejuthat az utastérbe.

Viszont a nyílásra ragasztott hálónál még nem volt beázás.
Döntsön mindenki saját kedve szerint.
Képeket nem rakok most, mert ez annyira egyszerű, hogy nagyon.

Kapcsolódó cikkek:
Pollenszűrő Swiftbe
Pollenszűrő Swiftbe II.
 

 
Eddigi hozzászólások:

Free2008.05.22. 10:09
Én úgy oldottam meg, hogy olyan sz.hálót vettem amelyet az ablakokra lehet felragasztani /tépőzáras módon/ a ragsztó csíkot a nyílás körül felragasztottam majd rátapasztottam a hálót. Lehet drágább mint a sziloplaszt de nem károsítja a kasznit. kb 2500 Ft volt


Tucsok842008.02.15. 19:32
Hali ezen már én is filóztam, de ezeket a " motortér felőli műanyag stifteket a gumiszegély mellől", hogy jönnek le alá kell nyúlni valamivel és felcibálni?

balázs2007.05.01. 17:12
sziasztok!

megcsináltam a fenti dolgot. Szerintem sziloplasztot hanyagoljuk, kétoldali kültéri ragasztóval simán megoldható.

megj: ablaktörlők akkor húzhatóak le, ha a kar fel van emelve, különben ráfeszül. Ha ennek ellenére se mozdul akkor ovatosan kalapáccsal üssünk 1-2-t a csavarmenetvégére, miközben a kart alulről a szár tövénél kézzel felfele nyomjuk.

Laca2007.03.04. 14:55
Sziasztok!Megcsináltam a műveleteket.Pofon egyszerű,de ha már ott matattok nem árt lezsírozni a lapátokat mozgató tengelyeket és annak házát!A kiszerelés egyszerű,mivel a mozgató karokat már lepattintottad!2db 6os csavar rögzíti a kasznihoz.Ezek után a rugós gyűrűt lepattintod (kicsi csavarhúzóval)és széthuzható a szerkenytű.nyikorgást ez is okozhat!(öregebb autonál)itt is kimosódhat a zsír!!!!köszi a tippet!!!!!!!

szaboz2006.11.28. 18:38
Ha az esetleg ott levő rozsdás részt lekezeled(rozsdaátalakító+festék) nem valószínű.

Macee2006.10.26. 20:01
Hali!

Sziloplaszt-ot autóra???????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Az megeszi egyhamar :-))))))))))

 

Kapcsolódó linkek
Legnépszerübb ebben a kategóriában:
Fékbetét/ féktárcsa csere
Legfrissebb cikk ebben a kategóriában: